Guldregn över Svenska Afghanistankommittén och Mobiento vid MMA Global Awards
I dag startade Svenska Afghanistankommittén kampanjen ”Skänk ett ord” för andra året i rad. Och i natt fick samma kampanj två guld på MMA Global Awards ”the Smarties” i New York.
I konkurrens med världens främsta digital- och mobilbyråer från 36 länder hade svenska Mobiento stora framgångar med ”Skänk ett ord” som de tagit fram för Svenska Afghanistankommittén.
Kampanjen “Skänk ett ord” utsågs till världens bästa mobila välgörenhetskampanj före bland annat Greenpeace, och vann också messagingkategorin före Nestlé India (silver) och Colgate-Palmolive (brons).
– Vi är jätteglada! Vi kunde inte starta årets ”Skänk ett ord” på ett bättre sätt, säger Anna-Karin Johansson, generalsekreterare för Svenska Afghanistankommittén.
– Vilket fantastiskt år! Först guld och silver i Cannes och nu det här. MMA Awards ligger oss varmt om hjärtat eftersom den har den mobila konsumenten i fokus.“ säger Per Holmkvist, grundare och VD, Mobiento